Poljoprivredne škole se sve više trude da privuku đake. Na ceni su praksa na školskim imanjima i dualno obrazovanje, učeničke zadruge, kao i sve veća primena novih tehnologija u poljoprivredi.
Iako ih je dugo pratio trend „manje popularnih“, poljoprivredne škole se danas trude više nego ikada da privuku đake. Praksa koja može da se primeni u realnom životu, kao i digitalizacija, a posebno u spoju sa mehanizacijom nešto je što mlađe generacije najviše privlači.
Kao primer, Dragoljub Zlatanović, direktor Poljoprivredno hemijske škole u Obrenovcu naveo je aplikaciju gde može da se vidi temperatura, vlažnost vazduha, kao i udari vetra u sekundi, na osnovu čega može pravovremeno da se reaguje i da se zatvore ili otvore krila na plastenicima.
Uz digitalne izazove za đake poljoprivrednih škola podjednako su važni i oni na koje nailaze na putu od sirovine do gotovog proizvoda.
Velika školska imanja služe za praksu budućih stručnjaka u agraru. Kako kaže Ivan Petreš nastavnik ratarske grupe predmeta, cilj škole je da učenici mogu da nastave primenu stečenih znanja na svom imanju.
Srednje poljoprivredne škole imaju dobre osnove i za razvoj đačkih zadruga koje su idealan model za učenje o preduzetništvu i jedan od načina da se ostvari dodatni prihod.
Izvor: RTS