Kako prepoznati dobar AVOKADO

0
996
avokado (1)
Foto: Pixabay

Zbog svog nutritivnog sastava, avokado se smatra za jednu od najhranljivijih namirnica na svetu, ali se plod konzumira u određenom stadijumu. Evo i kako da prepoznate dobar avokado.

Spyrale Adama 1120x1080

Avokado je tropsko voće koje raste u Srednjoj Americi i Meksiku, a od 16. veka je prisutan i u Evropi. Uspeva u mediteranskoj klimi, a cena za jedan komad u prodavnicama je paprena. Ukoliko se odlučite za njegovu kupovinu, važno je znati kako odabrati dobar plod.

Naime, avokado je najbolje jesti samo kratko vreme i to kada je između nezrelog i gotovo trulog stadijuma. Zato je izuzetno važno prepoznati dobar avokado. Najjednostavniji način je da isprobate koliko je tvrd i u kakvom je stanju ostatak peteljke.

Ukoliko je suviše tvrd – nije dobar za konzumaciju. Najbolji je kada pod pritiskom prsta ima konzistenciju kao plastelin. Peteljku proveravate ovako: ako je suva i lako se ukloni, a ispod nje je vidljivo meso avokada – tada je spreman da uživate u njemu.

Ukoliko u prodavnici uzmete nezreo avokado, možete ga držati u kuhinji dok ne dozri ili staviti u paprnu kesu da bi brže dozreo.

NADZOR Galenika Fitofarmacija 1120x180

Zašto je avokado kralj zdrave ishrane

Avokado se smatra za jednu od najhranljivijih namirnica na svetu zbog svog izuzetno nutritivnog sastava, a društveni mediji, posebno Instagram i Tik Tok su toliko popularizovali ovo voće, da se danas nalazi na spisku namirnica u kuhinjama celog sveta.

PROČITAJTE I...  Krušku možete da gajite u saksiji na terasi. Evo i kako

Odličan je izvor mononezasićenih masnih kiselina koje sadrži maslinovo ulje, kao i orašasti plodovi, koji su dobri za zdravlje srca, krvnih sudova i održavanja optimalne težine. Bogat je vlaknima te poboljšava varenje i održava zdravlje creva.

Avokado sadrži 35% više kalijuma od banane koja je sinonim za bogat izvor kalijuma, a sadrži i preko 20 vrsta različitih vitamina i minerala koju omogućavaju odbranu od raznih bolesti i pojavu znakova preranog starenja. Takođe, ima malo šećera i ima nizak glikemijski indeks, te je odličan izbor za održavanje stabilnog nivoa šećera u krvi.

Pored svega navedenog, avokado sadrži jedan od najjačih antioksidanata „glutation“ koji jača imuni sistem i utiče na zdravlje nervnog sistema. Ovo je samo deo benefita koje nam ovaj fantastičan plod daruje.

Kako se priprema avokado?

Avokado može da se dodaje kao sastojak raznim slanim i slatkim jelima, jer ima neutralan i blagi ukus. Može se koristiti sirov u salatama, da se kombinuje sa paradajzom, lukom, limunovim sokom i začinima po želji. Može da se napravi umak u kombinaciji sa kukuruzom, brokolijem, kinoom i začinima. Od avokada može da se napravi kremast namaz uz dodatak začinskog bilja koji odlično ide uz tost, a možete ga dodati u potaže, jer ima kremastu strukturu. Avokado možete konzmirati sa prženim jajima ili ga napuniti (mesto gde je bila koštica) sa jajetom i/ili povrćem i zapeći u rerni 15-20 minuta na 220 stepeni.

PROČITAJTE I...  Proređivanje plodova kod nektarine: Za dobar razvoj i krupnoću

Izvori: Biologija, Longavita

Prethodni tekstOvo povrće zahteva MANJE VODE od drugih povrtarskih kultura
Sledeći tekstZašto se gasi Poljoprivredna služba u Prokuplju?

POSTAVI KOMENTAR

Unesite komentar
Unesite Vaše ime