Mocamela i hrana koju proizvode studenti

0
153
Agrosaveti---Mocamela---Studenti---02

Inovativnost, originalnost, dobra poslovna ideja, obeležila je nedavno završeni, drugi po redu, Sajam hrane „Belgrade food show“ u Beogradu. Priliku da se predstave, po prvi put, dobili su i mladi studenti beogradskog Poljoprivrednog fakulteta. Njihov jedinstveni proizvod „Mocamela“ je izazvao veliku pažnju posetilaca. Dok degustiramo taj slano – slatki delikates, Jana  Simonović, članica tima „Candy Moo„ otkriva nam tajnu nastanka njihovog brenda.

Kalif-480-EC-1038x172

Mocamela: slano – slatki delikates beogradskih studenata

Želja za istraživanjem novih kombinacija ukusa ali i takmičarski duh, motivisao je grupu studenata da osmisle taj jedinstveni proizvod. Eksperimentisali su, kako nam priča Jana i sa sušenim voćem i drugim namirnicama. Ipak, njihovom siru dodata melasa i med dali su upravo onu „notu“ koju su priželjkivali. Kao pismeni dokaz da je njihova ideja, baš kao i kombinacija ukusa, bila savršena, stigao im je sa nacionalnog takmičenja studentskih timova u  kreiranju eko – inovativnih prehrambenih proizvoda, „Ekotrofelija“ gde je tim „Candy Moo“ osvojio prvu nagradu.

BASF - Systiva-1068x172px

Agrosaveti---Mocamela---Studenti---01

„Mocamela“ među TOP 10 inovativnih proizvoda u Evropi

To im je bio jasan signal i vetar u leđa da svoju ideju treba da razvijaju i prezentuju i van univerzitetskih kapija. U žestokoj konkurenciji „Mocamela“ je uspela da nađe svoje mesto i među TOP – 10 inovativnih proizvoda u Evropi. Naši predstavnici osvojili su sedmo mesto na Sajmu hrane Anuga u Kelnu. Zadovoljni su plasmanom, imajući u vidu činjenicu da su oni bili jedini učesnici čija zemlja još uvek nije zvanična članica Evropske unije. Na naše pitanje koje su prednosti ostalih takmičara na Sajmu, Jana kaže da je razlika bila ogromna. Na štandovima su se uglavnom mogli videti veganski proizvodi, dok su se oni svojim sirom obraćali u najvećoj meri ljubiteljima delikatesnih proizvoda. Bila im je to prilika za predstavljanjem proizvoda i same države na jednom od vodećih svetskih sajmova hrane. To je bila i prilika da saznaju koliko njihove poslovne ideje, sposobnosti i veštine odgovaraju potrebama tržišta.

Kalif-Mega-1038x172

Sir sa melasom uskoro u prodaji

To ih ohrabruje, dodaje ona, da osmisle i neke nove proizvode koji bi im jednoga dana možda poslužili i kao startap biznis ideja. Pionirske korake u kreiranju svog ekološkog premijum proizvoda, napravili su na fakultetu. Odnedavno su dobili priliku da ga proizvode i u industrijskim uslovima. Uslovi su industrijski ali ne i količine, s obzirom na to da će samo istinski hedonisti i ljubitelji delikatesnih sireva moći da uživaju u njima. Na osmišljavanju novih, nesvakidašnjih kombinacija ukusa, uz našu sagovornicu Janu radi kreativan tim mladih ljudi: Ana Nedeljković, Marija Hristov, Dejana Kolović, Dušan Đurić, Nikola Mimić uz stručni nadzor dveju profesorki Jelene Miočinović i  Zorane Miloradović.

BASF - Butisan-1068x172px

Agrosaveti---Mocamela---Studenti---03

„Easy for busy“ alternativa brzoj hrani

I njihovim komšijama na štandu, iz tima „Easy for busy“, motivacija i pozitivne ocene stižu sa raznih strana. Petar Paunković, student Tehnološkog fakulteta u Leskovcu, predstavlja nam istoimeni proizvod, nastao kao odgovor brzoj i nezdravoj hrani. Petar kaže da su na nacionalnom studentskom takmičenju „Ekotrofelija“, osvojili treće mesto za instant ovsenu kašu sa dodatkom probiotske kulture i odabranog lekovitog bilja, kao što su matičnjak i majčina dušica. Proizvod su osmislili tako da svi mogu da ga konzumiraju, čak i osobe koje su alergične na laktozu i gluten, kao i za one koji su se opredelili za vegetarijanski režim ishrane.

BASF - Caramba-1068x172px

Inovativni i kreativni mladi preduzetnici

Dinamičan stil života nametnuo nam  je i loše prehrambene navike. One su često nezdrava alternativa, ističe Petar. Prilikom osmišljavanja proizvoda sa kolegama sa fakulteta, imali su u vidu upravo tu činjenicu. Tržištu žele da ponude energetsku namirnicu koja pozitivno utiče na zdravlje. Predstavljajući nam „Easy for busy“, Petar ističe da je reč o posnoj, dobro izbalansiranoj namirnici, koja obiluje vitaminima i mineralima. Mogu je konzumirati i dijabetičari,  kao i osobe koje boluju od autoimunih bolesti. Petar smatra da će njihova ovsena kaša naći svoje mesto na domaćem tržištu, s obzirom na to da trenutno nema konkurenciju. Na kraju razgovora sa ovim budućim preduzetnicima, čiji osobeni proizvodi su izazvali veliko interesovanje prisutnih, dodaju da im je drago što je ovogodišnji sajam posetio i veliki broj mladih jer su imali priliku da ih kroz razgovor podstaknu da deluju na inovativan, ekološki i preduzetnički način.

PROČITAJTE I...  Visokokvalitetna srpska hrana na Beogradskom sajmu hrane

DK Banner 720x90

POSTAVI KOMENTAR

Unesite komentar
Unesite Vaše ime