Drugi Sajam hrane „Belgrade Food Show“ otvorila je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović. Ovaj Sajam hrane bio je odlična prilika predstavnicima srpske i regionalne prehrambene industrije, da domaćoj publici ali i stranim kupcima prezentuju svoje glavne adute.
Belgrade Food Show – mesto susreta najboljih srpskih proizvođača hrane
Miloš Pejčinović, na početku našeg razgovora ističe da je reč o mladom sajmu, koji je za kratko vreme postigao odlične rezultate. S obzirom na to da hrana predstavlja najveći potencijal Srbije, Asocijacija za promociju srpske hrane smatrala je da treba uraditi nešto više na tom polju. Žele da doprinesu tome da domaći proizvođači postanu relevantniji na tržištu. Naš sagovornik kaže da se ideja o potrebi organizovanja ovakvog sajma javila nakon što su uvideli da Srbija više nije samo zemlja tradicionalnih proizvoda, kao što su ajvar, pršuta ili čvarci. Poslednjih godina na tržištu se pojavio veliki broj proizvođača visokokvalitetnih, premijum proizvoda. Oni slobodno mogu da pariraju nekim inostranim brendovima.
Srpski premijum proizvodi konkurentni sa svetskim brendovima
Ovogodišnji „Belgrade Food Show“ okupio je stručnjake iz industrije hrane. Najbolje domaće i regionalne proizvođače, evropske distributere, velike kupce i ljubitelje kvalitetne hrane. Uz sve to, kao jedinstveni sajam visokokvalitetne hrane, pružio je nova znanja i poslovne prilike. Ostvareni su značajni kontakti, ugovoreni poslovi, usvojeni korisni saveti. Pejčinović kaže da su pojedine srpske start – ap kompanije, zahvaljujući kontaktima ostvarenim na prošlogodišnjem sajmu, svoje proizvode uspele da plasiraju u Češkoj i Austriji.
Brendirati Srbiju kao zemlju visokokvalitetne hrane
Učesnici ove manifestacije mogli su da saznaju više i o novim svetskim i regionalnim trendovima i načinu poslovanja na različitim tržištima. Pejčinović dodaje da su učesnici imali prilike da prisustvuju brojnim stručnim konferencijama, panel diskusijama, predavanjima. Ponosni su na činjenicu da je među eminentnim predavačima ove godine bio i Žoze Filip Tores. On je poznati portugalski stručnjak za nacionalni brending. Dao je nekoliko korisnih predloga na koji način Srbija može da se brendira kao zemlja visokokvalitetne hrane.
Neophodna ozbiljnija strategija države
Na ovogodišnjem sajmu bilo je i dosta proizvoda sa zaštićenim geografskim poreklom. Prema mišljenju našeg sagovornika, to je posebno važno upravo zbog brendiranja Srbije kao zemlje visokokvalitetne hrane. Još jednom je ukazano i na probleme sa kojima se susreću domaći proizvođači visokokvalitetne hrane. To je na prvom mestu nedovoljna podrška države u vidu subvencija. Otežan plasman na inostrana tržišta ali i manji kapacitet proizvodnje. Zato je neophodno, kako ukazuje Pejčinović, aktivirati sve činioce, kako u prehrambenoj industriji, tako i na višim nivoima. Svodeći bilanse Drugog sajma, Miloš Pejčinović iz Asocijacije za promociju srpske hrane, naveo je podatak da je kroz sajam prošlo više od 50 domaćih i stranih velikih kupaca, zakazano je više od 200 poslovnih sastanaka, a preko stotinu proizvođača premijum proizvoda iz Srbije, dobilo je priliku da pronađu investicione mogućnosti, sklope kupoprodajne ugovore i uspostave nova poslovna partnerstva.