Više ood 80 izlagača iz industrije voća, povrća, mesa i mlečnih proizvoda predstaviće svoje visokokvalitetne prehrambene namirnice na prvom Beogradskom sajmu hrane (Belgrade Food Show) koji je otvoren danas u hotelu Crowne Plaza.
Organizatori ovog jedinstvenog događaja su Asocijacija za promociju srpske hrane i Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), a izlagači će na sajmu imati priliku da dođu do novih prodajnih ugovora, razviju nova poslovna partnerstva i identifikuju investicijone mogućnosti.
„Od kada sam stigao u Srbiju, impresioniran sam koliko hrana ima veliku ulogu u srpskom društvu. Građani Srbije su ponosni na svoju hranu i vrlo su kreativni i inovativni pri eksperimentisanju sa visokokvalitetnim, prirodnim proizvodima. Vreme je da više ljudi širom sveta to prepozna i sazna koje prehrambene proizvode vrhunskog kvaliteta Srbija proizvodi“ – rekao je na otvaranju Kyle Scott, ambasador SAD u Srbiji.
Ministar poljoprivrede Branislav Nedimović ukazao je na značaj održavanja Beogradskog sajma hrane i najavio da će Vlada Srbije do kraja godine izaći sa novim paketom podrške za prehrambenu industriju.
„Ovaj događaj je važan za promociju ogromnog potencijala naše prehrambene industrije. Pored izvoza domaćih sirovina, mnogo je važnije za Srbiju da koristi ove resurse za razvoj proizvoda visokog kvaliteta i da ih izvozi kao srpske brendove. Tako ćemo svi u lancu vrednosti imati mnogo više koristi. Zbog toga će se Ministarstvo poljoprivrede fokusirati na podršku inicijativama koje čine srpsku prehrambenu industriju konkurentnijom“ – rekao je Nedimović.
Projekat za konkurentnu privredu
USAID je podržao Belgrade Food Show kroz Projekat za konkurentnu privredu vredan 12 miliona doalra. Projekat podržava napore koji jačaju srpsku prehrambenu industriju, posebno u domenu voća i povrća. Program podrške kreiran je tako da može da se preslika i time poveća konkurentnost i izvozni potencijal celog sektora.
Asocijacija za promociju srpske hrane je partner Projekta u kreiranju održive platforme za promociju srpskih proizvoda i pozicioniranje kao regionalnog lidera u visokokvalitetnoj prehrambenoj industriji.
Pored povećane prodaje i podsticaja partnerstava, Belgrade Food Show nudi stručno-edukativna izlaganja i omogućava kompanijama pristup ekspertima iz ovog sektora, i informacijama koje pomažu unapređenje poslovanja i pristup novim tržištima.
Izvor: Agronews, ekapija