Organska proizvodnja malina u Bačkoj Palanci

0
337
Agrosaveti---Organska-proizvodnja-malina---Backa-Palanka---03

Kada je pre 5 godina nasledila zemljište od svog dede, 35-ogodišnja ekonomistkinja iz Bačke Palanke, Katarina Lipovac, bez mnogo dvoumljenja odlučila se da organska proizvodnja malina bude njen put. Time je svoje rodno mesto uvrstila na mapu organske proizvodnje u Srbiji. Kao pioniri ekološke proizvodnje u tom kraju, morali su da prođu veoma rigorozne kontrole. Čim su dobili zeleno svetlo oko sertifikacije, podigli su zasade malina na oko 6 hektara. Govoreći o svojim početničkim iskustvima, Katarina kaže da su iskoristili prirodne blagodeti. Nabavili su sertifikovane organske sadnice u Arilju, odbacili nedozvoljene hemikalije, napravili biznis plan i upustili se u tu poslovnu avanturu.

Kalif-480-EC-1038x172

Himbo Top maline odolevaju mrazu i snegu

S obzirom na to da je nasleđeno zemljište bilo odličnog kvaliteta, nije bilo neophodno da se dodatno oplemenjuje. Najvažniji korak im je bila nabavka visokokvalitetnih sadnica, priča nam Katarina. Kada je reč o sortimentu, bez mnogo premišljanja, za kupovinu sadnica „Polka“-e, obratili su se jednom od najpoznatijih proizvođača te sorte u Arilju. Želeli su da se oprobaju i u uzgoju švajcarske sorte „Himbo Top“ i, kako kaže, nisu se pokajali. Reč je o izuzetno prilagodljivoj i otpornoj sorti, koja sazreva početkom avgusta, a njena berba traje do prvih mrazeva u novembru.

BASF - Systiva-1068x172px

Agrosaveti---Organska-proizvodnja-malina---Backa-Palanka---02

Deluju u skladu sa prirodom

Od prvog dana, priča nam Katarina, delovali su u saglasju sa prirodom, poštujući načela organske proizvodnje. Ona podrazumeva primenu svih preventivnih ali i agrotehničkih mera. Iako joj rad u gumenim čizmama nije stran, posao oko organizacije proizvodnje u zasadima poverila je timu stručnjaka, uz svesrdnu pomoć njenog oca. Zadovoljna je prinosima i kvalitetom malina, iako su ove godine smanjeni, zbog štete od letošnjeg grada. Nadaju se da će im deo štete nadoknaditi i opština Bačka Palanka, koja je tamošnjim proizvođačima obećana letos. Kako kaže, iako su još početnici u tom poslu, malo je situacija koje ih mogu iznenaditi tokom proizvodnje. Spremni su na razne nepredviđene okolnosti. Prošle godine su imali problema sa velikom količinom padavina a prethodnih sa sušom, i uspešno su prebrodili sve teškoće.

Kalif-Mega-1038x172

Proizvodnja malina po evropskim standardima

Sa angažovanjem radne snage, u jeku berbe, kako zadovoljno ističe naša sagovornica, svih ovih godina nisu imali problema. Obezbeđeni su im svi neophodni uslovi i na samom zasadu, na kojem se, uz skladišni prostor za odlaganje robe nakon branja, nalazi i prostor za odmor berača. Volela bi Katarina da njena proizvodnja malina bude još savremenija. Za tu investiciju bi joj ipak bila neophodna pomoć od države. Nada se subvencijama, koje je država opredelila za pomoć mladim preduzetnicima do 40 godina, koje bi investirala u izgradnju mini hladnjače i prostorije za preradu voća.

BASF - Butisan-1068x172px

Agrosaveti---Organska-proizvodnja-malina---Backa-Palanka---01

„Čudo prirode“- prepoznatljiv brend na sajmovima

„Crveno zlato“ poslužilo je Katarini kao inspiracija za stvaranje malih „Čuda prirode“, što je i naziv njenog brenda. Po njemu je postala prepoznatljiva na brojnim specijalizovanim sajmovima. Od tog jagodičastog voća uspeli su da proizvedu razne pekmeze, slatka, sirupe, likere i rakije a toj listi uskoro će se pridružiti još neke prerađevine. Katarina je ponosna na činjenicu da je uspela da osvoji simpatije i onih vremešnijih dama, koje je prilikom degustacije proizvoda često zapitkuju za tajne sastojke u teglicama. Neke od ideja dobijala je, kako kaže, istraživanjem zahteva kupaca. Pomno prati i trenutne svetske trendove u proizvodnji zdrave hrane.

BASF - Caramba-1068x172px

Proboj na inostrano tržište jedan od prioriteta

Ove godine uspela je da poseti i jedan od najvećih međunarodnih sajmova organskih proizvoda „Biofach“ u Nirnbergu. Sa njega se vratila, kako kaže, puna novih, inovativnih ideja. Neke od tih ideja biće prilagođene njihovim postojećim proizvodnim mogućnostima. Volela bi, priča nam na kraju, da se njene teglice probiju i na inostrano tržište. Za taj smeli poslovni korak odvažiće se, nagoveštava ona, u godinama koje slede.

PROČITAJTE I...  Decembar, mesec organske hrane

DK Banner 720x90

POSTAVI KOMENTAR

Unesite komentar
Unesite Vaše ime