Prvi virtuelni Međunarodni poljorivredni sajam je ušao u istoriju sa 205 izlagača, iz 8 zemalja (Češke, Holandije, Hrvatske, Italije, Turske, Španije, Mađarske i Srbije), među njima su i odgajivači i «Najbolji u 2020»; Sajam je videlo 73.000 posetilaca; Održano je 312 B2B sastanaka i 48 stručnih skupova koje je pratilo oko 9000 gledalaca.
Virtuelni korak u budućnost
Potreba za uspostavljanjem poslovne saradnje, širenje informacija i znanja, sticanje novih, povezivanje na svim nivoima i učvršćivanje postojećih veza, posebnu važnost dobijaju i tokom pandemije koronavirusa. Novosadski sajam je, upravo u vreme kada je Hala 1 drugi put pretvorena u privremenu kovid bolnicu dajući tako podršku i pomoć zdravstvenom sistemu Srbije i građanima, završio projekat osmišljen kao svedočanstvo odgovornosti prema privredi zemlje i brige za poslovanje i egzistenciju kompanija. Na platformi expoonline.rs svoju premijeru je doživeo prvi online Međunarodni poljoprivredni sajam.
Privreda je tako polovinom decembra, dobila novu šansu, a izlagači priliku da se predstave svetu, sklope i potvrde poslovne dogovore.
Svečano ga je otvorila predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić, 14. decembra, potvrđujući podršku koju najveći agrobiznis događaj u ovom delu Evrope i Novosadski sajam imaju.
Zemlja partner Međunarodnog poljoprivrednog sajma je bila Češka Republika, Generalni sponzor Generali Osiguranje Srbija, Zlatni sponzor Al Dahra. Online izdanje najznačajnijeg agrobiznis događaja u ovom delu Evrope podržali su Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Pokrajinska vlada sa Pokrajinskim sekretarijatom za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo i Grad Novi Sad.
U prvom veku postojanja – od volovskih kola do virtuelnog prostranstva
Prvi virtuelni Međunarodni poljorivredni sajam je ušao u istoriju 14. decembra sa 184 izlagača, iz 8 zemalja (Češke, Holandije, Hrvatske, Italije, Turske, Španije, Mađarske i Srbije), a 23. decembar dočekao sa 21 izlagačem više. Mali i srednji proizvođači hrane i pića su tokom online sajamskih dana prepoznali mogućnosti i prednosti koje platforma expoonline.rs može da pruži i odlučili da ih iskoriste. Izlagači su nastupili u 8 hala, pojedinačno, a Češka Republika, Holandija, Mađarska i Španija kolektivno i ponudili proizvode i usluge u svim robnim grupama koje publika očekuje na priredbi posvećenoj agraru. Nije izostala ni Nacionalna izložba stoke na kojoj je 30 odgajivača iz Srbije predstavilo ono najbolje što mogu da ponude – goveda, konje, ovce, svinje. Najbolje što imaju – proizvode i usluge, stavili su pred sud stručnih komisija za ocenjivanje kvaliteta, firme i individualni proizvođači, osvojili vrhunska priznanja Novosadskog sajma i kao «Najbolji u 2020» zauzeli svoje mesto u segmentu «Šampioni».
Na platformi expoonline.rs virtuelnim halama je do 23. decembra prošetalo 73.000 posetilaca.
U kongresnom segmentu održano je 48 poslovnih i stručnih događaja, konferencija, seminara, vebinara, promocija i prezentacija koje je pratilo 9000 gledalaca. Od zatraženih 973 održano je 312 B2B – Međunarodnih poslovnih sastanaka.
Online je odigrana i Poklon igra. Zahvaljujući najvećem broju deljenja objave sa platforme expoonline.rs i na društvenoj mreži Facebook.
Produžen sajam do 23. decembra
Svaki pionirski poduhvat nosi i određene nepoznanice i poteškoće te je tako i prvi virtuelni Poljoprivredni sajam počeo uz probleme na globalnom nivou – padove internet i korisničkih servisa, ali i probleme domaćih provajdera, zbog kojih je pristup Sajmu bio otežan korisnicima tih usluga, a izlagačima onemogućeno adekvatno predstavaljanje.
Upravo zbog toga Novosadski sajam je doneo odluku da se Sajam ne završi 18. decembra, kako je prvobitno planirano. Priredba je, sa kongresnim segmentom – svim online stručnim i poslovnim događajima, produžena do 23. decembra, do kada su konferencije, vebinari, promocije i prezentacije održavani uživo. Posle tog datuma, a do 14. marta naredne godine, svi događaji ostaju vidljivi za odloženo gledanje. Istovremeno su na platformi dostupni i ostali sadržaji – svi izlagači, kontakti, višestruka pretraga izlagača, pregled proizvoda i usluga, robne grupe koje se očekuju i u tradicionalnom izdanju Poljoprivrednog sajma, mogućnosti za lakše uspostavljanje kontakata i komunikaciju sa izlagačima… Na platformi su i dalje registrovani posetioci, kojima mogu da se pridruže svi koji se bave poljoprivredom ili to tek nameravaju.
Datum, 14. mart, nije slučajno izabran. Na taj dan 1931. godine, počeo je Prvi međunarodni poljoprivredni sajam u istoriji najstarije sajamske kuće u regionu.
Sa željom da se sledeće godine Međunarodni poljoprivredni sajam organizuje u do sada prepoznatljivom formatu, većina izlagača očekuje konkretnije kontakte u narednim danima i u periodu posle Novogodišnjih praznika.