Pirotski kačkavalj čeka logo EU

0
5002
Agrosaveti - Pirotski kačkavalj 01

U naredne dve godine, Srbija treba da međunarodno sertifikuje prva tri proizvoda, koja će moći da dobiju logo Evropske unije, kako bi se prodavali širom Evrope. Za sertifikaciju konkurišu proizvodi sa zaštićenim geografskim poreklom kao što su pirotski kačkavalj, leskovački ajvar, fruškogorski med i futoški kupus.

Orius 1120x1080

Kačkavalj je prvi mlečni proizvod iz pirotskog kraja, sa zaštićenim geografskim poreklom. Originalnu recepturu, staru više od dva veka, čuva Mlekarska škola. Kao potpuno priordan proizvod, konkuriše i za međunarodnu sertifikaciju.

Branislav Raketić iz Ministarstva poljoprivrede kaže da je to dobar primer za druge naše potencijalne proizvođače sireva, da se uključe u sistem zaštite. Prema njegovim rečima, pionirski korak napravila je Mlekarska škola koja je prokrčila taj put.

Agil 1120x180

Predstavnici EU obišli su Pirot i upoznali se sa načinom proizvodnje pirotskog kačkavalja. Uslovi sertifikovanja hrane u Evropskoj uniji su veoma strogi. Zato je ovom procesu potebno pristupiti ozbiljno, korak po korak, istakao je prilikom posete Pirotu David Liberati, vođa projekta Evropske unije za organsku proizvodnju.

PROČITAJTE I...  Original Srbija

Originalnost i ukus pirotskog kraja

„Probao sam pirotski kačkavalj. Odličnog je ukusa i veoma sličan jednom siru koji se pravi u Italiji i već ima oznaku EU. Naravno, vaš kačkavalj ima svoju originalnost i ukus podneblja sa koga potiče. Pirot ima realne kapacitete i treba da ih iskoristi, kako kačkavalj dospeo na police Evropske unije“, rekao je David Liberati.

Lokalna samouprava će se aktivno uključiti u ovaj projekat.

„Mi smo spremni, ako treba, da se uključimo i finansijski u tu međunarodnu zaštitu pirotskog kačkavalja“, istakao je Goran Popović, pomoćnik gradonačelnika za poljoprivredu.

Biznis karta za Srbiju

Hrana sa zaštićenim geografskim poreklom je biznis karta za Srbiju. Veoma je važno da proizvodi koji konkurišu za sertifikat imaju realnu proizvodnju i aktivno uduruženje iza tih proizvoda. Na ovaj način, šansu dobijaju i mali proizvođači.

Logo Evropske unije na njihovim proizvodima otvara jedno veliko tržište, ali i perspektivu srpskim proizvođačima organske hrane.

Izvor: Agronews, RTS

Prethodni tekstPočinju licitacije za zakup državnog zemljišta
Sledeći tekstVojvođanski klaster organske poljoprivrede

POSTAVI KOMENTAR

Unesite komentar
Unesite Vaše ime