Proizvodnja borovnice u Holandiji

0
491
Agrosaveti - Proizvodnja borovnica Holandija 01

Borovnica, čini se poslednjih godina, uzima primat na plantažama širom Srbije. Sve je više proizvođača koji se opredeljuju za ovo voće ili bar razmišljaju o njegovoj proizvodnji. Iskustva stranih kompanija koje se bave i proizvodnjom ali i okupljanjem proizvođača iz celog sveta, iskoristili smo ne bi li došli do novih i svežih saveta za naše poljoprivrednike.

Agrosaveti - Adama - Pyrinex-Super-1068x172

Fred Douven iz Holandije već godinama uspešno rukovodi kompanijom koja je, kako kaže, najpre počela samo sa proizvodnjom, a onda, zarad celogodišnjih potreba tržišta, nastavila da okuplja i proizvođače iz celog sveta.

„Sve ovo što danas imamo zapravo je započeto 2014. godine, sve je počelo od proizvodnje borovnica samo u Holandiji, a 3 godine kasnije evo uspešno poslujemo sa proizvođačima iz Nemačke, Poljske i Istočne Evrope, kao i sa uzgajivačima borovnice iz zemalja Južne Amerike poput Čilea, Argentine, Meksika i Perua. Ideja jeste bila da, dugoročno gledano, proizvode imamo tokom cele godine ali znali smo da u prvoj godini to nikako ne možemo postići. Naši kupci su u početku bili zadovoljni onim što smo mogli da proizvedemo ali kada su potrebe tržišta postale veće nismo mogli da kažemo ne, i našli smo načina da se ovako proširimo i opstali smo.“ – kaže nam Fred Douven iz „abb Growers“.

Adama - Najlepsa je moja njiva

Zanimljivo je da između proizvođača i biznismena, pri čemu Douven sebe smatra i jednim i drugim, kaže nema razlike i u tom pravcu treba da razmišljaju svi oni koji nešto proizvode i uzgajaju.

PROČITAJTE I...  Sušare u Blacu rade punom parom

Agro saveti - Proizvodnja borovnica Holandija 05

Ozbiljan uzgajivač mora biti i biznismen jer je on taj koji započinje, vodi i na kraju distribuira svoju proizvodnju. I pre i posle same proizvodnje je uvek puno posla, od pripreme i obezbeđivanja, kako podloge i sadnica, tako i svega ostalog što utiče na kvalitet proizvoda, jer svi težimo vrhunskom kvalitetu. Ali ni tu se posao ne završava, proizvođač je taj koji mora sve ostalo i organizovati kada je plasman proizvoda u pitanju. Za prodaju svojih proizvoda na pravim tržištima neophodne su i prave tržišne informacije, putovanja po svetu kako bi se uvidelo šta se zapravo traži ili nudi, kao što je to slučaj sa nama koji tragamo i za proširenjem proizvodnje. Zato kada imate biznis plan svoje proizvodnje to zahteva malo više truda nego kada ste samo uzgajivač.“ – naglašava Fred.

Fred kaže da je proširenje poslovanja došlo kasnije, ono što je najbitnije bilo jeste biti primećen na sopstvenom tržištu u prvoj godini poslovanja. Trebalo je istaći se kvalitetom proizvoda ali napraviti i dobar i prepoznatljiv brend od toga.

PROČITAJTE I...  Poljoprivreda Srbije: Između šupljih priča i velikih očekivanja

„Veoma je bilo važno da izgradimo brend koji će biti prepoznatljiv i deci i odraslima. Došli smo do realnog i jasnog naziva „blubi“ koji danas nije oznaka samo za naš brend, već je prepoznatljiv gotovo kao uobičajena reč u našem jeziku i isključivo asocira na naše proizvode. To je fantastična stvar koja olakšava posao danas jer zaista imamo prepoznatljivu stvar. To je nažalost takođe i segment u koji ozbiljni proizvođači moraju biti spremni da investiraju jer kada gradite brend morate se pojaviti u medijima i u početku investirati u reklame kao i promocije u supermarketima sa kojima sarađujete. Da li ćete investirati sami ili sa kompanijama sa kojima radite, to se već mora planirati u zavisnosti od vizije posla koju ste sami kreirali kada ste sa proizvodnjom i počinjali, jer jednom, kada izgradite brend, sve će dalje biti fokusriano oko njega.“ – ističe Fred.

Ova holandska kompanija za proizvodnju i organizovanje proizvodnje borovnica polako počinje da sarađuje i sa našim proizvođačima. Fred podseća da ovde nije reč o tome da se proizvodi samo otkupljuju od proizvođača već o partnerstvu i edukaciji uzgajivača borovnica kako bi i oni najmanji jednog dana mogli da prošire svoje proizvodnje i sami postanu konkurentniji.

PROČITAJTE I...  HIT: Kineska urma iz Bačkog Monoštora

„Mi imamo nekoliko proizvođača iz Srbije sa kojima već sarađujemo na proizvodnji borovnica. Ne govorimo im šta ili kako da rade već smo konstantno otvoreni da u svakom momentu odgovorimo na njihova pitanja kako da unaprede svoju proizvodnju i postanu vidljiviji na međunarodnom tržištu, pa samim tim i interesantni za investitore. Dugoročno gledano, ukoliko prate naše savete onda vrlo brzo postaju i deo grupe ostalih proizvođača, koje naša kompanija okuplja, iz celog sveta. Određeni broj proizvođača borovnica iz Srbije već unapređuju svoju proizvodnju i približavaju se standardima koje zahtevamo od svih proizvođača da ispune. Mi na taj način dobijamo celogodišnju proizvodnju tog voća koju dalje plasiramo, a proizvođači postaju deo grupe, itekako vidljive na međunarodnom tržištu, brže i efikasnije nego da su taj put sami krčili.“ – kaže naš sagovornik.

Ovaj holandski proizvođač borovnica za kratko vreme je uspeo da lansira prepoznatljiv proizvod kojem polako dodaje i nove. Suština uspeha njegove kompanije kaže bila je samo u jasnom postavljanju ciljeva, kvalitetu, organizovanju i plasiranju proizvoda, za to je trebalo i strpljenja i edukacije i to je upravo ono što se ova kompanija trudi da prenese i na proizvođače sa kojima sarađuje.

Opširnije pogledati u prilogu.

Dekalb-banner-UR-728x90

POSTAVI KOMENTAR

Unesite komentar
Unesite Vaše ime