Proizvodnja borovnice u Holandiji

0
350
Agrosaveti - Proizvodnja borovnica Holandija 01

Borovnica, čini se poslednjih godina, uzima primat na plantažama širom Srbije. Sve je više proizvođača koji se opredeljuju za ovo voće ili bar razmišljaju o njegovoj proizvodnji. Iskustva stranih kompanija koje se bave i proizvodnjom ali i okupljanjem proizvođača iz celog sveta, iskoristili smo ne bi li došli do novih i svežih saveta za naše poljoprivrednike.

Agrosaveti - Adama - Pyrinex-Super-1068x172

Fred Douven iz Holandije već godinama uspešno rukovodi kompanijom koja je, kako kaže, najpre počela samo sa proizvodnjom, a onda, zarad celogodišnjih potreba tržišta, nastavila da okuplja i proizvođače iz celog sveta.

„Sve ovo što danas imamo zapravo je započeto 2014. godine, sve je počelo od proizvodnje borovnica samo u Holandiji, a 3 godine kasnije evo uspešno poslujemo sa proizvođačima iz Nemačke, Poljske i Istočne Evrope, kao i sa uzgajivačima borovnice iz zemalja Južne Amerike poput Čilea, Argentine, Meksika i Perua. Ideja jeste bila da, dugoročno gledano, proizvode imamo tokom cele godine ali znali smo da u prvoj godini to nikako ne možemo postići. Naši kupci su u početku bili zadovoljni onim što smo mogli da proizvedemo ali kada su potrebe tržišta postale veće nismo mogli da kažemo ne, i našli smo načina da se ovako proširimo i opstali smo.“ – kaže nam Fred Douven iz „abb Growers“.

Adama - Najlepsa je moja njiva

Zanimljivo je da između proizvođača i biznismena, pri čemu Douven sebe smatra i jednim i drugim, kaže nema razlike i u tom pravcu treba da razmišljaju svi oni koji nešto proizvode i uzgajaju.

PROČITAJTE I...  Rusi vraćaju voće u Srbiju

Agro saveti - Proizvodnja borovnica Holandija 05

Ozbiljan uzgajivač mora biti i biznismen jer je on taj koji započinje, vodi i na kraju distribuira svoju proizvodnju. I pre i posle same proizvodnje je uvek puno posla, od pripreme i obezbeđivanja, kako podloge i sadnica, tako i svega ostalog što utiče na kvalitet proizvoda, jer svi težimo vrhunskom kvalitetu. Ali ni tu se posao ne završava, proizvođač je taj koji mora sve ostalo i organizovati kada je plasman proizvoda u pitanju. Za prodaju svojih proizvoda na pravim tržištima neophodne su i prave tržišne informacije, putovanja po svetu kako bi se uvidelo šta se zapravo traži ili nudi, kao što je to slučaj sa nama koji tragamo i za proširenjem proizvodnje. Zato kada imate biznis plan svoje proizvodnje to zahteva malo više truda nego kada ste samo uzgajivač.“ – naglašava Fred.

Fred kaže da je proširenje poslovanja došlo kasnije, ono što je najbitnije bilo jeste biti primećen na sopstvenom tržištu u prvoj godini poslovanja. Trebalo je istaći se kvalitetom proizvoda ali napraviti i dobar i prepoznatljiv brend od toga.

PROČITAJTE I...  Proizvodnja malina u Koštunićima

„Veoma je bilo važno da izgradimo brend koji će biti prepoznatljiv i deci i odraslima. Došli smo do realnog i jasnog naziva „blubi“ koji danas nije oznaka samo za naš brend, već je prepoznatljiv gotovo kao uobičajena reč u našem jeziku i isključivo asocira na naše proizvode. To je fantastična stvar koja olakšava posao danas jer zaista imamo prepoznatljivu stvar. To je nažalost takođe i segment u koji ozbiljni proizvođači moraju biti spremni da investiraju jer kada gradite brend morate se pojaviti u medijima i u početku investirati u reklame kao i promocije u supermarketima sa kojima sarađujete. Da li ćete investirati sami ili sa kompanijama sa kojima radite, to se već mora planirati u zavisnosti od vizije posla koju ste sami kreirali kada ste sa proizvodnjom i počinjali, jer jednom, kada izgradite brend, sve će dalje biti fokusriano oko njega.“ – ističe Fred.

Ova holandska kompanija za proizvodnju i organizovanje proizvodnje borovnica polako počinje da sarađuje i sa našim proizvođačima. Fred podseća da ovde nije reč o tome da se proizvodi samo otkupljuju od proizvođača već o partnerstvu i edukaciji uzgajivača borovnica kako bi i oni najmanji jednog dana mogli da prošire svoje proizvodnje i sami postanu konkurentniji.

PROČITAJTE I...  Sušare u Blacu rade punom parom

„Mi imamo nekoliko proizvođača iz Srbije sa kojima već sarađujemo na proizvodnji borovnica. Ne govorimo im šta ili kako da rade već smo konstantno otvoreni da u svakom momentu odgovorimo na njihova pitanja kako da unaprede svoju proizvodnju i postanu vidljiviji na međunarodnom tržištu, pa samim tim i interesantni za investitore. Dugoročno gledano, ukoliko prate naše savete onda vrlo brzo postaju i deo grupe ostalih proizvođača, koje naša kompanija okuplja, iz celog sveta. Određeni broj proizvođača borovnica iz Srbije već unapređuju svoju proizvodnju i približavaju se standardima koje zahtevamo od svih proizvođača da ispune. Mi na taj način dobijamo celogodišnju proizvodnju tog voća koju dalje plasiramo, a proizvođači postaju deo grupe, itekako vidljive na međunarodnom tržištu, brže i efikasnije nego da su taj put sami krčili.“ – kaže naš sagovornik.

Ovaj holandski proizvođač borovnica za kratko vreme je uspeo da lansira prepoznatljiv proizvod kojem polako dodaje i nove. Suština uspeha njegove kompanije kaže bila je samo u jasnom postavljanju ciljeva, kvalitetu, organizovanju i plasiranju proizvoda, za to je trebalo i strpljenja i edukacije i to je upravo ono što se ova kompanija trudi da prenese i na proizvođače sa kojima sarađuje.

Opširnije pogledati u prilogu.

Dekalb-banner-UR-728x90

POSTAVI KOMENTAR

Unesite komentar
Unesite Vaše ime