Koliko je važno udruživanje, ali na jednom ozbiljnom, profesionalnom nivou shvatili su i pčelari iz opštine Knić. Tako je osnovana pčelarska zadruga Pro Farming Group u Bumbarevom brdu. Motiv za ovaj stepen udruživanja bio je veliki potencijal ovog kraja u domenu pčelarstva, kaže Član gradskog veća zadužen za poljoprivredu, Ilija Radovanović, jedan od inicijatora čitave ideje.
“Ideja se javila prošle godine, jer je teritorija opštine Knić pravo poljoprivredno blago u svim sferama poljoprivrede. Imajući u vidu da opština Knić ima dosta profesionalnih pčelara, bio bi pravi greh da nemamo jednu pčelarsku zadrugu.” – smatra Radovanović.
A spomenuti potencijal je zaista značajan, što dokazuje i veliki broj pčelara na teritoriji opštine Knić gde ima preko 2000 košnica.
“Ovo naše područje, gde smo i postavili pčelinjak, gde smo osnovali zadrugu nema zagađivače, nema industrije, tako da smatramo da možemo med sa ovih terena itekako ponuditi svetu.” – kaže Dragan Todorović isperd pčelarske zadruge Pro farming Group, Bumbarevo Brdo.
“Zadruga ima sedam zadrugara, ali je bitniji taj kooperantski pristup ka ostali pčelarima kako bismo sakupili med iz naše opštine, da ga brendiramo i plasiramo.” – dodaje Radovanović, član gradskog veća Opštine Knić.
BREND GRUŽANSKI MED
“Sada imamo 200 košnica, ali ćemo već naredne godine nabaviti još 100. Nećemo žuriti, srljati, idemo korak po korak. Imamo puno ideja, a namera nam je da napravimo proizvodnju svega onoga što jednom pčelaru treba. Od satnih osnova, pogača, amova, sirupa itd. Ali da zajedno plasiramo naše proizvode pod brendom Gružanski med.” – ističe Dragan Todorović.
Brend je Gružanski med, te će i pčelarska zadruga da se fokusira na ovo geografsko podneblje gde se tradicionalno proizvodi kvalitetn med. S obzirom na to da su ujedinjeni po pitanju ideje, po pitanju kvaliteta, zadrugari se nadaju da će se njihov brend vrlo brzo naći na inostranom tržištu. Ne žure, ne srljaju, već svaki korak pažljivo odmeravaju, ističu naši domaćini.