Marketing organskih proizvoda

0
1182
Agrosaveti - Marketing organskih proizvoda 03

Tema udruživanje u organskoj proizvodnji se nameće kao bitna u svim segmentima poljoprivrede. A uz nju su usko vezani pojmovi distribucija, promocija i marketing organskih proizvoda.

Web baner Dekalb Bayer 1120x180 V01

Organski poljoprivrednici koji svoj posao obavljaju savesno, znaju da on podrazumeva 90% fizičkog rada i zaista je malo vremena da bi se na pravi način posvetili promovisanju proizvoda.

Organska poljoprivreda nije samo proizvodnja zdrave hrane

„Poljoprivrednici će morati da shvate, da u okviru svog udruženja, moraju da imaju neke profesionalce, koje moraju da plate. Nismo još došli do te svesti, da profesionalan rad koji doprinosi povećanju i ekonomskom jačanju, kao i jak izlazak na scenu zahteva profesionalne ljude, a to košta“ – rekla je Olivera Radovanović, Zelena mreža Vojvodine.

Adama Sultan 1120x180

Često čujemo da nas ukusi organskog voća i povrća vraćaju u detinjstvo. Sećaju nas na ukuse koje su sa nama delile naše bake i deke.

Agrosaveti - Marketing organskih proizvoda 01

Organska poljoprivreda je mnogo više od puke proizvodnje zdrave hrane. Ona je očuvanje životne sredine, ona je ukus koji budi uspomene i ona je čovek koji je u skladu sa prirodom.

Aneri Galenika 1120x185px

„Jako je važno da potrošači imaju taj neposredan kontakt i divno je što mnogi organski proizvođači imaju svoje grupe potrošača, kojima direktno dostavljaju hranu. Iz svog iskustva mogu da kažem da dobar deo namirnica koje nabavljam je direktno od proizvođača. Jako je važno poznavati onoga ko proizvodi hranu.“

„Ne mora to uvek biti sertifikovan organski proizvođač, ali ako znamo da je proizveo po organskim principima, bez upotrebe hemije, onda mu verujemo i kupićemo proizvode od njega“ – kaže Olivera Radovanović.

PROČITAJTE I...  Proizvodnja organskih godži bobica

Dani otvorenih poljoprivrednih gazdinstava

Jedan od načina promovisanja organske poljoprivrede, ali i edukacija potrošača o tome šta organska proizvodnja podrazumeva, jesu Dani otvorenih poljoprivrednih gazdinstava. Uveli smo ovu praksu te još neposrednije povezali proizvođače sa potrošačima, jer im je data šansa da iskuse šta je organska poljoprivreda i da vide kako se organsko voće i povrće gaji.

Agrosaveti - Marketing organskih proizvoda 02

„Dan otvorene farme je bitan momenat gde ljudi dođu na farmu, koja na primer, proizvodi jabuke i prisustvuju branju ili kupe povrtarske proizvode u sezoni. Dođu sa decom, kupe šta im treba, budu u direktnom kontaktu sa proizvodnjom, sa tim ljudima koji proizvode, sa paorima. To je nešto što daje dodatni kvalitet urbanom životu“ – ističe Olivera Radovanović.

Organska proizvodnja – borba na tri fronta

Organski proizvođači se za svoje mesto bore na tri fronta: sa državom– da bi postigli što bolju regulativu u ovoj oblasti, sa tržištem – da bi postigli što bolji plasman i cene, te sa konkurencijom.

„To zahteva nekog proizvođača koji zna šta radi, kome potrošači veruju i jednostavno to je proces. Proizvođači perfektno znaju proizvodnju, zaštitu i onda stanu. Društvene mreže su danas alfa i omega zapravo uspeha. Ukoliko niste na društvenoj mreži teško možete da uspete. Na taj način imate prelomnu mogućnost u plasmanu nekog brenda“ – kaže Olivera Radovanović.

PROČITAJTE I...  Iz kazana u Svrljigu uskoro organska šljivovica

Sve više smo svesni toga da nije dovoljno da imamo dobar proizvod, već da on mora da bude ispromovisan, brendiran, lepo upakovan. Upravo na ovakav način se organski proizvođači bore za svoje mesto na tržištu. Rustikalne korpe na kućnoj adresi ili praktično upakovane kutije u super marketima.

Prethodni tekstProizvodnja malina u selu Kalinovac
Sledeći tekstFarma podolskih goveda u Bikovu

POSTAVI KOMENTAR

Unesite komentar
Unesite Vaše ime