Lokalne akcione grupe su udruženje ili partnerstva koja za cilj imaju podizanje kvaliteta života u ruralnom području. Ekipa emisije “U našem ataru” posetila je distributivni centar, tačnije prodajno-izložbeni prostor jednog takvog udruženja pod nazivom “Moravski market”, koji je samo jedan od projekata u nizu za afirmaciju malog biznisa.
Sve je osmišljeno u saradnji sa lokalnom akcionom grupom i forumom privrednika. Ceo projekat se finansira iz sredstava Evropske unije, sa ciljem otvaranja novog prodajnog kanala kao podrške lokalnim proizvođačima hrane, a sve to kroz dobro osmlišljenu promociju na društvenim mrežama.
Akcenat ove akcione grupe stavljen je prvenstveno na prehrambeni sektor, jer je taj deo bio zapostavljen ostajanjem bez većih industrijskih kompleksa i gašenjem sela. Glavna okosnica poslovanja zamišljena je kroz internet prodavnicu koji bi kupcima ponudio najkvalitetniju hranu sa ovog podneblja. Udruženje je sprovelo čitav niz edukacija kako bi poljoprivredna gazdinstva poboljšala svoje poslovanje i bila što efikasnija.
Deo proizvoda je sezonskog karaktera, trenutno se ponuda proširuje i dopunjuje sa količinama kako bi uskoro sve moglo da se kupuje on-line.
U početku je bilo teško doći do poljoprivrednih proizvođača koji su navikli na tradiocionalan način poslovanja i prodaje. Ivana Karović, zadužena na projektu za komunikaciju i povezivanje privrednih društava i registrovanih poljoprivrednih gazdinstava, rekla nam je da su brojne radionice pomogle da se što efikasnije krene sa poslovanjem u domenu prodaje.
Prilog smo snimali pre Nove Godine, te je za nekoliko dana trebalo da usledi otvaranje distributivnog centra, kao i sajam hrane lokalnog tipa.
Opširnije pogledajte u video prilogu gore.
Sagovornici:
Nedeljko Radulović, menadžer lokalne akcione grupe Čačak-Gornji Milanovac
Ivana Karović, član projektnog tima