Kada je Surrey vršioc usluga preuzeo pre-produkcijski traktor New Holland T7 HD, primetili su da je to korak napred. Sa više snage koju je nudio pružio je porast produktivnosti, i mnogo toga još.
Poljoprivrednik i vršioc usluga Edvard Ford (Edward Ford) je imao šansu da koristi pred-produkcijsku verziju serije New Holland HD T7 traktora. Zadavao mu je poslove sa kosilicama, balirkama, sejalicama i transportnim operacijama.
Mešoviti agrarni biznis, Ford Farma se prostire na 750 ha ratarskih useva plus dodatnih 465 ha pašnjaka i senaže kako bi se podržala ishrana krda od 1200 grla tovnih goveda. Pored toga, Edvard Ford pruža niz usluga koje uključuje baliranje i motanje kao i ratarske operacije.
Sa takvim radnim opterećenjem, firma koristi flotu od 6 traktora. Svi Basildon plavi – od zglobnog monstruma sa 550 ks T9.560 do znatno skromnijeg T6050 sa 127 ks. Plava nijansa je dugo bila odlika Lodge Farme blizu Dorkinga. New Holland je smatrao ovaj biznis idealnim da napravi tačnu procenu svojih novih radnih sposobnosti.
Više mišića
Dva primerka T7 Heavy Duty (HD) su ekstenzija postojećeg T7 modela kompanije. Većeg stasa, teži na vagi i sa više mišića ispod haube nego kod standardne verzije. Sa T7.290 HD nominalnih 270 ks i na T7.315 HD sa 300 ks, oni prelaze granice snage od relativno kompaktne šasije na nove teritorije, što se jasno vidi da se nadmeću da Fendt-om.
Pri 10.5 t, 2.35 t su teži nego prethodni generacijski top modeli, duže međuosovinsko rastojanje T7-ce je za 11 cm radi doprinošenju stabilnosti. To se zahteva zato što zadnji podizni mehanizam sada diže 6% više tereta (do 11058 kg). Novi traktori mogu da se opreme malo ozbiljnijim gumama, do 900 mm širine na felnama od 42 inča.
Dva nova HD modela znači da se T7 rang kreće u opsegu od 140 do 300 ks sa tri različite veličine šasije. Standardna, duže međuosovinsko rastojanje i teška-robusna (HD). Ukupno 10 različitih modela.
S toga, šta je drugačije kod dva nova top modela sem veće snage i mase?
Motor je manje-više isti kao i ranije. Kao i sa prethodnim T7-cama, nova HD varijanta koristi Iveco dostavljen 6,7 litarski Fiat Power Train šestocilindrični motor. Opremljen je sa poslednjim standardom emisije izduvnih gasova, odnosno Tier 4B – dosadno ali neophodno. Još važnije sa tačke gledišta rukovaoca, ima veliki elektronski kontrolisani turbo punjač kako bi regulisao obrtni moment. Gde je prethodno bila boost funkcija koja se aktivirala pri transportu i radu sa priključnim vratilom kao i pri nekim aplikacijama sa izvodima hidraulike, novi modeli pružaju maksimalnu snagu kad god je potrebno.
Motor sada ima specijalni strukturalni apsorber dizajniran za dva HD modela. Na taj način bolje podnosi stresove dok se istovremeno nije ograničio ugao zakretanja prednjih točkova.
U odeljku transmisije, kao kod najvećih standardnih i modela sa većim međuosovinskim rastojanjem, HD je jedino dostupan sa bestepenom AutoCommand CVT transmisijom. Izgrađena je u CNH Antwerp fabrici i podeljena sa sestrinskom kompanijom Case IH. Ključne razlike na top modelima su veće ulazne brzine sa većim snagama i obrtnim momentima, kao i sa unapređenim kontrolnim softverom.
Kako se pred-produkcijska mašina pokazala pod procenom Ford farme?
U svom kratkom boravku u Serrey-u, T7.315 HD je imao poslove raznovrsnih opterećenja. Počevši od frontalnozadnje kombinacije kosilice sa kondicionerom, potom prešavši na New Holland BB870 big baler presu. Tokom žetve je sakupio oko 400 radnih sati sa 18 tonskom Stewart prikolicom pre nego što je zaokružio sezonu sa 6 m Väderstad Rapid sejalicom.
,,Sa našim uslugama, govedima i ratarskim posedom uvek imamo pregršt posla i potrebni su nam traktori koji su sposobni za brzo prilagođavanje različitim zadacima.ʻʻ – objašnjava Edvard Ford.
,,To su veliki zahtevi, ali idealno mi želimo mašine koje će lagano da ,,gazeʻʻ sa rasipačem đubriva jednog momenta, i onda se prebaciti na teške kultivacijske zadatke koji su ,,gladniʻʻ za vučnom silom. Imao sam velike nade u HD jer je izgledalo da obećava da nudi najbolje iz oba sveta.‚‚
Nedovoljna snaga
‚‚Naš najveći konvencionalni traktor trenutno je T7.270. Uprkos onome što piše na haubi, ima samo nominalnu vrednost na oko 230 ks. Zapravo, malo ima nedostatka snage za neke od naših aplikacija, pogotovo gde kultiviramo i sejemo na nekim od najstrmijih terena.ʻʻ
,,Kada napunite našu 6 m Rapid sejalicu semenom i zemljište se pomalo zalepi, 270-ka to dobro zna. Priča je ista i sa našim 4,6 metarskim Simba SLD-om. Isto tako ako natovarite naše prikolice od 18 t do maksimuma, potrebna vam je sva ta snaga i više na strmim brdima.ʻʻ
Opremljen sa prednjim podiznim mehanizmom i priključnim vratilom, T7.315 HD je došao na Lodge farmu u junu kako bi počeo sa kosidbom trave namenjene za biznis sa senom u agregatu sa parom kosilica-kondicionera. To nije predstavljalo naprezanje za snagu traktora i priča je bila slična kad je došlo na red kačenje BB prese.
,,Vrlo brzo se prototip dokazao da je kompletno drugačija mašina u odnosu na naše postojeće T7-ice. Uprkos tome što u osnovi ima isti motor, absolutno se pokazao u radu sa kosilicama i balirkom.ʻʻ
,,I zbog toga što se nikad nije mučio, nije sagoreo prevelike količine goriva. U stvari, nije koristio ni malo više dizela nego 270.ʻʻ
Tokom žetve, HD je proveo najviše vremena u transportnim zadacima. Pored svoje impresivne vučne snage, svetlost dana ugledale su i neke dodatne nepredviđene prednosti.
,,Budući da je znatno viši, vidljivost iz kabine 315-ice je toliko bolja spram naših visokostraničnih prikolica.ʻʻ
,,Neverovatno vuče, ali pošto je teži, takođe dobro vuče mašine tipa podrivača i sl. Kočnice su bez premca. Imajući nova drumska pravila koja nam dozvoljavaju da postavimo veće traktore ispred prikolica ima mnogo više smisla – bezbedniji smo.‚‚
,,Još jednom na pretovarnoj prikolici, snažniji traktor nije ništa žedniji nego naše manje mašine.ʻʻ
Savladavajući hektare
Sa usevima pokupljenim sa polja, T7.315 je zatim pušten u rad. Obrađivao hektare pre nego što je prešao na agregatiranje sa 6 m Väderstad Rapid kultivator-sejalicom.
,,Budući da je agrarni biznis mešovit, težimo da koristimo više različitih pristupa uspostavljanju useva u zemljište.ʻʻ
,,Uvek smo skloni oranju pre ozimog ječma ili ovsa jer nam pruža dobru priliku za volonterima pšenice i crne trave (korov). Međutim, do prošle godine, za sve drugo smo probali da se držimo pristupa minimalne obrade, tanjiranja i baliranja pre setve.ʻʻ
,,Sa sve tesnijim rokovima, prošle sezone smo odlučili da moramo početi kretati se u smeru direktne setve i odradili smo taj korak kupovinom 8 m Sumo DTS sejalice koju vuče zglobni T9 sa 550 ks. Pomalo nas je iznenadilo jer su se usevi posejani na ovaj način ponašali isto kao i oni uspostavljeni sa više konvencionalnim pristupom.ʻʻ
Taj standardni režim je uključivao minimalnu obradu zemljišta koja se potom podnela pritisku teške prese pre nego što je Rapid sejalica angažovana da odradi svoje.
,,Da biste uradili pristojan posao sa Rapid, morate se kretati što je brže moguće istovremeno pokušavajući da ostanete na sedištu. Na taj način, prednji redovi diskosne tanjirače eliminišu bilo kakve štrčeće rezidue i kreiraju dobru pripremu toliko da je održavaju ne previše vlažnom.ʻʻ – objašnjava Edvard Ford.
,,Ali sa našim T7.270 nismo uvek mogli da održimo te brzine tako da je trpela površinska obrada. 315-ica je kompletno drugačija zver. Sa činjenicom da je snaga uvek tu svo vreme i ne čekate na boost da se aktivira, samo je nastavio da se kreće i trakcija mu nije bila ograničavajući faktor.ʻʻ
Viši a ne širi
Imaju ozbiljne pneumatike na svakom ćošku. To je značajno unapredilo vučne performanse HD-a u polju. Gume dimenzija 710/75 R42 su značile da pred-produkcijska mašina nije šira na drumu nego postojeća T7-ca. Značajno je viša, proširujući otisak traktora do te mere da su na podlozi bile bar 4 ripne na svakom točku.
,,Sa tako velikom kontaktnom površinom, HD ne tone ili čak ne dolazi ni do proklizavanja. Ogromna vuča je na raspolaganju i nema potrebe montirati duple gume koje su prava gnjavaža. Retko se koriste čak i kada bi trebalo.‚‚
,,Sprovodeći razne vrste poslova obrade – od Simbe Xpress-a od 6,6 m do SLD-a od 4,6 m – kombinacija fenomenalne snage, ekstra mase, duže šasije i većih pneumatika je značilo da celokupan traktor ostvaruje bolji rad.ʻʻ
Potrošnja goriva
Ponovo na frontu po pitanju goriva. Nova mašina ne pati od istog problema koji imaju manji modeli. Sa rezervoarom od 630 litara, može da radi ceo dan na operacijama teške obrade bez potrebne večernje dopune. Još jedna prosta stvar je da nema potrebe da se rad prekida kad je prisutan pritisak da se operacija što pre obavi.
Sa činjenicom da je T7.315 HD na Lodge farmi bio pred-produkcijska mašina, pružio je veoma malo problema.
,,Imali smo nekoliko manjih poteškoća. To su sve bili kompjutersko-bazirani problemi i brzo su rešeni timom inženjera iz New Holland sa nadogradnjom softvera.ʻʻ – kaže Edvard Ford.
,,To nas nije iznenadilo. Cela poenta testiranja prototipa je da mu se pruži rad u realnim uslovima kako bi se identifikovale potencijalne greške. Ni jednom traktor nije bio parkiran zato što je neispravan.ʻʻ
U jesen 2015. pred-serijska mašina se vratila u istraživački i razvojni odsek New Holland u Basildon, Essex. Rastavljena je i procenjeno kako je podnela stresove posle izloženosti napornom radu na farmi.
,,315-ica je toliki korak napred i stvarno predstavlja odličan balans mase, gabarita i snage za ono što mi radimo. Sada nam nedostaje.ʻʻ
,,Nažalost ove godine (2016.) nismo menjali naš veliki standardni traktor ali kad to uradimo, HD će biti na čelu flote.ʻʻ
Tehničke karakteristike – New Holland T7.315 HD
- Nominalna snaga: 221 ks
- Maksimalna snaga: 230 ks
- Motor: 6,7 litarski FPT šestocilindrični sa AdBlue
- Transmisija: bestepena CNH AutoCommand CVT
- Hidraulika: 165 l/min; 5 hidrauličnih izvoda
- Maksimalna podizna moć: 11058 kg
- Priključno vratilo: 540, 540E, 1000, 1000E
- Pneumatici: 710/75 R42
- Radijus okretanja: 11,4 m
- Tipična operativna masa: 10,5 do 12,5 t
- Cena: £ 185891 (funti)
Pogled iz traktorskog sedišta
Pošto je proveo 300-400 radnih sati za volanom jednog od New Holland-ovih pred-produkcijskih T7.315 HD, Kolin Vudhams (Colin Woodhams) ima dobar uvid u prednosti i mane novog traktora.
,,Promene koje je sproveo New Holland su očigledno zamišljene iz perspektive vozača.ʻʻ – kaže on.
,,U pitanju su male stvari kao što naginjanje ka dole konektora izvoda hidraulike kako bi se creva lakše povezivala. Premešten ulaz ISOBUS magistrale od unutrašnjosti blatobrana na centar kako bi se prilagodio različitim dužinama kablova raznih priključaka. Sve jednostavne stvari čine da se radni dan rukovaoca olakša.ʻʻ
Iako se ove naizgled manje izmene mogu činiti trivijalnim, sve zajedno kombinovane čine opšta celokupna poboljšanja po mišljenju Kolina. Ali naravno realna mera je koliko traktor dobro ispunjava svoju suštinsku ulogu.
‚‚315-ica vam pruža manje-više ono što piše na haubi. Dobijate svu snagu kad je želite. Nema potrebe za čekanjem delovanja boost-a, a razlika je fenomenalna.ʻʻ
,,S obzirom da je motor gotovo isti, njegova isporuka snage je otkriće. Jedini put kad smo stvarno uspeli da ga prigušimo se dogodilo sa 6 m Väderstad sejalicom na nekim od naših strmih parcela.ʻʻ
,,Pri transportnim radovima, sa teškom prikolicom Stewart od 18 t, prototip je jednostavno nastavio sa bilo kakvim tempom koji ste odabrali. A način na koji se upravlja? Pri 50 km/h naši drugi traktori mogu da se čine pomalo nejasnim. Sa elektronsko-kontrolisanim samo-centrirajućim pogonjenim upravljanjem, ponaša se kao automobil – vrlo je precizan.ʻʻ
Taj dodatni element preciznosti je jednim delom zahvaljujući redizajniranoj Terraglide prednjoj osovini koja ima duple ublaživače-amortizere i akumulatore za ublaživanje udarnih opterećenja. Opšti konsenzus ispitnog tima baziranog u Surrey-u je da predstavlja masivno unapređenje u odnosu na ono što se dešavalo ranije.
Ista je priča sa redizajniranom bestepenom AutoCommand transmisijom.
,,Tokom prethodnih 6 godina, imao sam tri New Holland traktora sa CVT menjačima koji su bili sjajni, ali ova nova verzija je korak napred.ʻʻ – kaže Kolin Vudhams.
,,Sa načinom na koji funkcioniše novi softver, mnogo je bolji nego moj trenutni T7.270. Kada smanjite gas dobijate mnogo veći element kočenja motora. To vam jednostavno pruža osećaj većeg samopouzdanja u traktoru na drumskom putu.ʻʻ
Kočnica izduvnim gasovima pridodaje na prethodno. Umesto da samo ograničava protok izduvnih gasova kroz razvodnik, na HD modelima takođe ga šalje na elektronski kontrolisani turbo do maksimalnog pritiska i kompletno zatvara zasun turbine kako bi stvorio što je moguće više kočionog napora-sile.
Dok su stvari toliko unapređene u kinematskom lancu, nije ista priča u kokpitu.
,,Da budem iskren, bio sam pomalo razočaran u vezi kabine. Veoma malo toga se promenilo. Iako je dobro imati taj dašak poznavanja i funkcionalnosti, mogla je biti malo veća.‚‚
,,S obzirom na to da tako ide sa John Deere-om, iznenadilo me je da New Holland nije iskoristio ovu priliku da predstavi prostraniju kabinu na svom novom rangu. I dalje pati od uobičajene greške nedovoljnih skladišnih odeljaka.ʻʻ
Ali nisu sve vesti loše. Sa tačke gledišta Kolina Vudhams došlo je do značajnih poboljšanja sa aspekta kontrole. Individualni hidraulični izvodi sada mogu da se dodele različitim prekidačima na džojstiku. Dok je ovo korisna odlika za vozače koji redovno menjaju tipove priključaka, ne predstavlja težak zadatak. Različite funkcije se jednostavno izmene na odgovarajućoj stranici Intelliview kompjutera osetljivim na dodir.
Karakteristike farme
Ford farma, blizu Dorking-a, Surrey
- Obrađivana površina: 1215 ha
- Osoblje: Edvard i Lara Ford plus petoro drugih sa punim radnim vremenom i još dvoje povremenih radnika pri žetvi
- Usevi: ozima pšenica (344 ha), ozimi ječam (162 ha), uljana repica (142 ha), silažni kukuruz (60 ha), ozimi ovas (20 ha), jari ječam (20 ha), trava i detelina (465 ha)
- Domaće životinje: 1200 grla goveda (ukrštana tovna i Frizijska rasa)
- Vršenje usluga: prskanje, kultivacija, setva, baliranje i umotavanje, snabdevanje/dostava senom, slamom i senažom
- Glavni traktori: New Holland T9.560, T7.270, T7.235, T7.210, T7070, T6050
- Utovarivači: 2 x JCB TM320-S
- Prskalica: Bateman RB35 zapremine 4000 litara radnog zahvata 36 m
- Kombajn: NH CR 9080 sa hederom od 10,5 m
Autor: Nik Fon (Nick Fone)
Izvor: http://www.cpm-magazine.co.uk/2016/06/20/on-farm-opinion-more-than-extra-grunt-and-bulk/