Prošle godine na teritoriji R Srbije u saobraćajnim nesrećama poginuo je 31 traktorista, a više od 300 ih je povređeno. Kako bi se brojke smanjile, važno je raditi na preventivi, odnosno edukaciji svih učesnika u saobraćaju, pa tako i samih traktorista, rekao je Vladimir Ćurčić iz Agencije za bezbednost saobraćaja koji je održao predavanje u Novom Selu kod Vrnjačke Banje.
“Agencija za bezbednost saobraćaja u saradnji sa lokalnim savetom u Vrnjačkoj Banji i MZ Novo Selo, realizuje jednu aktivnost koja ima za cilj povećanje bezbednosti traktorista u saobraćaju. Na edukativnoj tribini za traktoriste govorili smo o važnim stvarima koje traktor mora da ispunjava da bi učestvovao na putu, zatim o značaju ispravnosti traktora, zatim značaj žutog rotacionog svetla, table za označavanje sporih vozila, itd.” – rekao je Ćurčić.
NAJČEŠĆI RAZLOZI ZA IZAZIVANJE SAOBRAĆAJNE NESREĆE
Pravi domaćin je bezbedan u saobraćaju, kažu u Agenciji, a da biste bili bezbedni i vi i ostali učesnici u saobraćaju najvažnije je da vam traktor bude ispravan, da ste dobro osvetljeni, da je brzina prilagođena uslovima na putu, propisima, kao i teretu koji vučete. A koje su to načešće greške koje dovode do saobraćajne nesreće u kojoj je učetvovao traktor?
“Uglavom je to neispravnost traktora, zatim neispravna signalizacija, jer naveći broj nezgoda se dogodi u tom zadnjem levom uglu, i prednjem levom ćošku. Signalizacija nije bila ispravna, pa ga vozači nisu uočili na vreme. Isti slučaj je i sa traktorom sa prikolicom, isti ugao je problem, dakle zadnji levi ćošak. Zato je veoma važno koristiti table za označavnje kako bi ih vozači uočili sa bezbedne distance.” – ističe Ćurčić.
Na teritoriji opštine Vrnjačka Banja tokom prošle godine nije bilo poginulih traktorista, a cilj je da se takav trend nastavi i ubuduće.
“Imamo veoma dobru saradnju sa Agencijom za bezbednost saobraćaja, tako da nastaojimo da broj poginulih traktorista održimo na nuli. Veoma je važno podsetiti sve na propise, na statistiku kako bi bezbednost u saobraćaju bila na maksimalnom nivou.” – kaže Ivan Joksimović, saobraćajni inspektor u Vrnjačkoj Banji.
PRAVI DOMAĆIN BEZBEDAN U SAOBRAĆAJU
Čak i ako vam je njiva blizu sela, kuće, pa čak i ako ste krenuli traktorom samo po nešto, časkom kako se kaže, propisi se moraju poštovati kako bi se izbegla nezgoda. Svi propisi za traktore koji su doneti tokom poslednjih godina, a koji su bili dočekani sa negodovanjem, daju rezultate kada je bezbednost saobraćaja u pitanju, dodaje Ćurčić.
“Broj saobraćajnih nesreća sa učešćem trakotora se smanjuje iz godine u godinu. Prošle godine je poginuo 31 traktorista, a nadamo se da će ove godine broj biti manji, odnosno težimo nuli.” – dodaje Veljko Ćurčić iz Agencije za bezbednost saobraćaja.
Dakle, postoji niz detalja koji su važni za bezbednost traktorista u saobraćaju. Jedan od njih je i detalj čistih guma, jer blato koje traktori iznesu sa njiva na kolovoz ugrožava sve učesnike u saobraćaju, zatim tu je ispravnost vozila, jer je samo ispravan traktor bezbedan traktor, zatim osvetljenost, brzina kretanja, kao i pravilno raspoređen teret u priključnom vozilu. Za kraj ističemo nešto što važi za sve učesnike u saobraćaju, a to je vožnja u alkoholisanom stanju, koja je čest razlog saobraćajnih nesreća.