Naša vina su dobrog kvaliteta, imamo šta da ponudimo i možemo da budemo konkurentni sa evropskim vinima. Veoma je pozitivno što se vinska kultura kod nas polako podiže na jedan zavidan nivo. Ovo još uvek ide sporo, ali promena postoji. Kod nas je do nedavno bila dominantna kultura pijenja piva i rakije. Kao nekadašnja socijalistička zemlja imali smo običaj ispijanja špricera, kao što su Vršački ili Karlovački rizling, pa pravo vino nije moglo tako lako da dođe do izražaja. Pile su se velike količine špricera, kada se uglavnom išlo na kvantitet na uštrb kvaliteta.
Na svu sreću danas je to sasvim drugačije, jer proizvodimo vrhunska vina koja osvajaju brojne nagrade na međunarodnim takmičenjima. Cilj nove strategije Ministarstva poljoprivrede je da u Srbiji bude što više autohtonih vinskih sorti poput „Sile“, „Probusa“ ili „Prokupca“. Na njihovoj promociji i razvoju vinskog turizma se kontinuirano radi kako bi se stranim, ali i domaćim turistima ponudila kvalitetna vina.
Stranci traže autentična vina
Običaj je da strani turista proba neko autentično vino, s tim u vezi ide se na to da ponuda bude upravo u pravcu sorti sa ovog podneblja. Svi mahom znaju za Kaberne Suvinjon, Merlo i Burgundac, ali kada se stranci susretnu sa vinima sa našeg podneblja poput Probusa, onda budu veoma iznenađeni kvalitetom domaćih vina.
Projekat koji je pokrenut ide u smeru ekspanzije hektara pod zasadima vinove loze, što će se u godinama koje slede manifestovati većim prinosom grožđa od koga ćemo proizvoditi kvalitetna vina. Još jedan od preduslova za prozvodnju kvalitetnih vina jeste i dobra oprema u svakoj vinariji, koja će biti pod budnim okom iskusnih enologa. Sve ovo predstavlja jedan veliki, dugoročni proces podizanja kulture ispijanja i pravljenja vina, kao i istinskog uživanja u njemu. Novom strategijom naša zemlja će zauzeti važno mesto na vinskoj mapi Evrope i sveta.
Preuzimanje teksta je dozvoljeno samo uz navođenje našeg portala kao linkovanog izvora.