LAG ‚‚Fruška gora – Dunav‚‚

0
209
Agrosaveti---LAG---Fruska-gora---Dunav---02

„Uvek gledaj preko onoga što vidiš.“ – jedna je od poslovnih misli za sva vremena, poznatog britanskog pisca Marka Kupera. On se često citira na domaćim biznis susretima i predavanjima. Upravo sa takvom vizijom i odlučnošću pokrenuta je početkom 2014. godine i jedna od prvih lokalnih akcionih grupa tzv. LAG – ova u Vojvodini, „Fruška Gora – Dunav“. Ona udružuje Bačku Palanku, Šid i Beočin, sa osnovnim ciljem da navedene opštine dobiju dodatni zamah u razvoju na raznim poljima. Neki od lagova, vremenom su postali samo mrtvo slovo na papiru, ali ne i „Fruška Gora – Dunav“.

Neoram-Vertigo-1120x180

LAG – ovi – zamah u razvoju malih opština

Prva značajnija uloga LAG – a „Fruška Gora – Dunav“, odmah nakon njegovog formiranja, došla je do izražaja kroz saradnju sa Kancelarijom za Kosovo i Metohiju, priča nam na početku razgovora, Zoran Jovičin, predsednik Udruženja građana „Stav“ iz Bačke Palanke. Školarcima iz južne srpske pokrajine, omogućeni su turistički obilasci kulturnih i istorijskih znamenitosti širom Vojvodine. Udruženje „Stav“ bilo je među inicijatorima formiranja ovog LAG-a. Ona radi kao svojevrsna mikro razvojna agencija u ruralnim područjima. U proteklih 5 godina, Udruženje građana „Stav“, ostvarila je značajne kontakte sa sličnim grupama iz regiona i realizovala više projekata i manifestacija, koji su se održali do danas. „Dani sremuša“ u Neštinu i Viziću jedna je od njih. Ta manifestacija u prvi plan stavlja proizvođače divljeg ili medveđeg luka. Kako ističe naš sagovornik, upućivali su pozive i drugim poljoprivrednicima da promovišu svoju robu na sajmu, poput sireva, kolača i vina.

BASF - Systiva-1068x172px

Agrosaveti---LAG---Fruska-gora---Dunav---03

I Bačka Palanka dobila Sajam zimnice

Prema Jovičinovim rečima, ta i slične manifestacije koje su organizovali, rađene su po uzoru na nadaleko čuveni Festival zimnice u Koceljevi. On važi za jedan od najposećenijih priredbi tog tipa u našoj zemlji. Ove godine su u Bačkoj Palanci, organizovali nultu, odnosno probnu manifestaciju – „Sajam zimnice“. Na njoj se predstavilo 17 lokalnih proizvođača konzervisanih proizvoda, meda i drugih prerađevina. Iako je odaziv meštana bio manji od očekivanog, i naredne jeseni planiraju da ih okupe na istoj lokaciji. Jovičin ističe da sve te manifestacije imaju za cilj promociju domaćih proizvoda, koji nastaju u malim porodičnim poljoprivrednim gazdinstvima i jačanje njihove tržišne pozicije u zemlji i inostranstvu.

Kalif-Mega-1038x172

Uskoro sve manifestacije na novoj web stranici

Jedan od zadataka u narednoj godini biće im animiranje lokalnih distributivnih trgovačkih lanaca. Cilj je da se pruži mogućnost tamošnjim proizvođačima da plasiraju svoju robu u njihovim marketima. Da se ne oslanjaju samo na učešće na nekoj od manifestacija. Naš sagovornik najavljuje i aktiviranje nove web stranice na kojoj će biti objedinjene sve njihove manifestacije, uz mogućnost proizvođačima da svoje proizvode prodaju onlajn.

PROČITAJTE I...  Pčelarenje i proizvodnja meda u Bačkoj Palanci

Agrosaveti---LAG---Fruska-gora---Dunav---01

 

Razvoj socijalnog preduzetništva u fokusu „Stava“

U iščekivanju usvajanja Zakona o socijalnom preduzetništvu, Udruženje građana „Stav“ priprema se za osnivanje jednog socijalnog preduzeća. To je pravac u kojem žele da se razvijaju u budućnosti. Kako nam je objasnio Jovičin, preduzeće koje planiraju da osnuju, uključivaće teže zapošljive kategorije stanovištva, poput osoba sa invaliditetom. To automatski za samo preduzeće znači da će biti oslobođeno plaćanja PDV-a, javnih nabavki čime je ono znatno konkurentnije na tržištu uz prodaju proizvoda proverenog kvaliteta. Jovičin na kraju naglašava da većina proizvođača u tom delu Vojvodine još uvek ispipava puls tržišta i dodaje da ih je potrebno osnažiti u daljem napredovanju. Prema njegovom mišljenju, najbolji modeli za privlačenje putnika – namernika u njihov kraj jesu i degustacione sale i vizuelno atraktivniji štandovi, naročito u vinarijama, što je jedan od svetskih trendova u gastro – turizmu, koji se smatra višestruko korisnim, kako za proizvođače, tako i za ljubitelje prirodnih, domaćih proizvoda.

DK Banner 720x90

POSTAVI KOMENTAR

Unesite komentar
Unesite Vaše ime