Kiseli kupus i ajvar iz Bačke Palanke

0
1424
Agrosaveti---kiseli-kupus---ajvar---Backa-Palanka---01

Kiseli kupus i ajvar porodice Vukomanović već je ozbiljan brend na tržištu. Sve je više kupaca domaćih proizvoda što ih ohrabruje u njihovom naumu za proširenjem.

Orius 1120x1080

Nezaobilazna namirnica, neodoljivog mirisa i ukusa, u jesenjim i zimskim danima, njegovo veličanstvo – ajvar. Često nazivan i srpskim kavijarom, neprikosnovena je poslastica i prepoznatljiv srpski brend. Od pripreme ajvara na tradicionalan način, mnogi su zadržali samo osnovni okvir. Neki su od toga napravili ozbiljan biznis, koji donosi profit brojnim poljoprivrednim gazdinstvima. Porodica Vukomanović iz Bačke Palanke, pre dvanaest godina, upustila se u proizvodnju ajvara i potvrdila da tradicija može da opstane i u modernom vremenu. Kada su od zadovoljnih potrošača dobili pozitivne ocene, shvatili su da to može biti dobar poslovni poduhvat. Proširili su svoj asortiman i drugim vrstama povrća. Danas njihove teglice – riznice vitamina, krase ostave brojnih domaćica.

Kiseli kupus adut porodice Vukomanović decenijama

Na početku našeg razgovora, Aleksandra Vukomanović, preduzetnica koja se od fakultetskih dana maksimalno posvetila unapređenju porodičnog posla, ponosno nam pokazuje teglice proizvoda koji se na tržište plasiraju kao brend „Natura Max“. Na polici ispred moderne hale, koja bi do kraja godine trebalo da bude završena, nizale su se teglice kiselih paprika, ajvara, kuvanog paradajza. Kiseli kupus je pre dvadesetak godina bio glavni prehrambeni adut na domaćim pijacama, njenim roditeljima. Kako ističe, najveće je interesovanje za listovima, jer su veoma praktični današnjim domaćicama. Uspešno su odolevali svim tržišnim okolnostima i prilagođavali se svim izazovima. Prepoznatljiva je ta porodica po svom kiselom kupusu na bačkopalanački način. Njen otac važi za pravog majstora za pravljenje tog zimskog čuvara zdravlja. A tajnu recepturu strogo čuvaju, otkrivajući je za nas, samo delimično. Svi ih, pitaju čime pospešuju boju i ukus kupusa. Odgovor je, kako uz osmeh dodaje Aleksandra, apsolutno ničim. So, voda u ravnomernom odnosu glavni su sastojci njihovog najtraženijeg proizvoda u zimskim danima.

Agil 1120x180

Agrosaveti---kiseli-kupus---ajvar---Backa-Palanka---03

Plodovi proverenog kvaliteta

Trude se, kako ističe ova preduzetnica iz Bačke Palanke, da iz prirode izvuku njen maksimum. Zato i ne čudi naziv njihove porodične firme „Natura Max“. Deo sirovina, kako kaže, proizvode sami. Zbog povećanog zahteva tržišta, morali su da uspostave saradnju i sa brojnim kooperantima, poznatim povrtarima tog kraja. Od njih otkupljuju samo povrće proverenog kvaliteta. Uz njihovu zimnicu „nema zime“, uz osmeh dodaje Aleksandra i izražava negodovanje zbog sve većeg šarenila kvaliteta sličnih konzervisanih proizvoda na domaćem tržištu. Kvalitet je ono čime se rukovode od prvog dana, ističe Vukomanovićeva.

PROČITAJTE I...  Berba jabuke u Bačkoj Palanci - godina zadovoljavajuća

Moderan objekat za skladištenje

Tempo njihovog razvoja uslovljen je činjenicom da su sve što su postigli ostvarili iz sopstvenih sredstava, bez ikakvih podsticajnih sredstava države. U danu naše posete građevinski radnici vredno su završavali moderan objekat za skladištenje proizvoda. On će im omogućiti da trenutne prerađivačke kapacitete od par desetina povećaju na oko stotinu tona godišnje. Put od njive do šporeta nije popločan cvećem, šaljivo se nadovezuje ova preduzimljiva žena. Ipak, kada se više ženskih ruku udruži, začinjeno sa puno žara, elana i ljubavi, posao se odvija sa lakoćom.

Gastronomske manifestacije odlična prilika za promociju

I ove godine njihovim dvorištem širio se miris aromatičnih pečenih paprika, koje su se našle u brendiranim teglicama, koje su Vukomanovići izložili na nekim od jesenjih gastronomskih sajmova. Takve manifestacije odlične su prilika manjim proizvođačima za plasiranje proizvoda iz domaće radinosti. Iako na tržištu žele da postanu prepoznatljivi isključivo po prirodnim, domaćim ukusima, jednaku pažnju posvećuju i dizajnu ambalaže. S obzirom na to da je Aleksandrin brat grafički dizajner, njemu je povereno osmišljavanje vizuelnog identiteta brenda „Natura Max“. Raduje je činjenica da se poslednjih godina probudila svest domaćih potrošača o zdravstvenim prednostima domaćih proizvoda, u odnosu na one industrijske. To ih ohrabruje u njihovim ambicijama o povećanju kapaciteta. Kako kaže, kiseli kupus će i dalje biti dominantni brend poljoprivrednog gazdinstva Vukomanović, uz teglice sa pravim vatrometom boja i ukusa, nastalih u tom perspektivnom naselju na obali Dunava, tik uz granicu sa Hrvatskom.

PROČITAJTE I...  KAKO se pravi PRAVA domaća LJUTENICA

Prethodni tekstSilažni kombajn – priprema za prezimljavanje
Sledeći tekstVrhunski prinosi Syngenta Artesian hibrida

POSTAVI KOMENTAR

Unesite komentar
Unesite Vaše ime