Planinski pejzaži za ljubitelje seoskog turizma

0
1686
Agrosaveti - Seoski turizam u Kremnima 01

Region Zapadne Srbije poznat je po svojim prirodnim lepotama. Brojne planine nude obilje mogućnosti za odmor, a baš između Tare i Zlatibora, na obroncima ove dve planine smešteno je selo Kremna koje ima odlične uslove i za razvoj seoskog turizma.

Luna Sensation Bayer 1120x180 V01

Agrosaveti - Seoski turizam u Kremnima 03

Baš između Tare i Zlatibora, na obroncima ove dve planine i na oko 35 kilometara od Užica, smešteno je selo Kremna, koje zbog svoje klime i idealne nadmorske visine od oko 800 metara od početka 20. veka nosi i „titulu“ vazdušne banje. Na samo desetak kilometara odavde nalaze se čuvena pruga Šarganska osmica, Drvengrad i Nacionalni park Tara, a na tridesetak, u susednoj Bosni i Hercegovini, i Višegrad sa svojim znamenitostima.

Seoski turizam u Kremnima

Kremna su većini verovatno najpoznatija po čuvenom proročanstvu i Tarabićima, ali ovo planinsko naselje sa oko 2.000 stanovnika ima odlične uslove i za razvoj seoskog turizma, kao i za proizvodnju zdrave hrane, pa je postalo jedna od najpopularnijih turističkih destinacija za ljude željne zdravog vazduha, domaće kuhinje i mirnog odmora.

ExelGrow Adama 1120x180

Ovakvu pogodnu lokaciju iskoristilo je i domaćinstvo Vračarić, Slavica i Čedo sa svoje četvoro dece, koji se na svom imanju bave poljoprivredom i proizvodnjom organske hrane. Rade i na razvoju seoskog turizma, prvenstveno za decu, kojim su počeli da se bave 2011. godine, kada su odlučili da prodaju stan u Užicu i počnu da žive u Kremnima.

PROČITAJTE I...  Seoski turizam na Staroj planini

„Početni kapital uložili smo u gradnju poslovnog objekta sa komorom za skladištenje i čuvanje hrane i u vozilo sa mobilnom hladnjačom za transport. Uzeli smo i kredit za početnike, koji smo iskoristili za adaptaciju jednog smeštajnog objekta“ – objašnjava Slavica.

Galenika Fitofarmacija Flux 1120x185

Ona napominje da su Pavlina (15), Viktor (13) i Fjodor (11) pre šest meseci dobili sestru Zvezdanu, i trenutno je najmlađi član porodice u centru pažnje.

„S obzirom na tako brojno potomstvo, jasno je odakle inspiracija za razvoj seoskog turizma za decu“ – kaže naša sagovornica uz osmeh, dok nas crni vučjak Atila, kao svaki dobar pas čuvar, znatiželjno posmatra.

Infinito Bayer 1120x180 V01

Agrosaveti - Seoski turizam u Kremnima 02

U blizini se nalazi i pomalo skriveno, prelepo planinsko jezero, za koje znaju samo malobrojni meštani i čiji vodostaj varira u zavisnosti od godišnjeg doba. Ambicioznijima i onima sa boljom kondicijom Vračarići predlažu uspon na obližnje brdo, sa koga se vidi skoro celo selo.

Seoski turizam je u ovom kraju već prilično razvijen, mada se postavlja pitanje perspektive i razvoja nekih većih kapaciteta, pogotovo kada čak i zaposleni u već postojećim hotelima često gostima unapred preporučuju odlazak u privatni smeštaj.

Spyrale Adama 1120x1080

Organski specijaliteti

Slavica Vračarić je kao predstavnica svog domaćinstva 2013. godine dobila nagradu Udruženja poslovnih žena Srbije (UPŽ) – Žena zmaj, za pionirski preduzetnički poduhvat u seoskom turizmu. Iste godine, njen projekat proizvodnje organske hrane i organizovanja dečjih radionica, nagrađen je na konkursu Fondacije Ana i Vlade Divac, Unicredit fondacije i Unicredit banke – „Ideja za bolje sutra“. Ova priznanja bila su joj dodatni podsticaj da nastavi sa radom.

PROČITAJTE I...  Može li se živeti od seoskog turizma?

„Organska hrana je budućnost svuda u svetu, a u Kremnima postoje idealni uslovi za poljoprivredu i uzgajanje zdrave hrane. Zato želimo da potvrdimo njenu vrednost, koju su itekako shvatali još naši preci“ – navodi Slavica.

U planu kampovi za decu

Vračarići planiraju da se ubuduće još više posvete razvoju seoskog turizma, a posebno im je zadovoljstvo kada imaju priliku da ugoste mališane i organizuju dečje radionice.

„Jedna turistička agencija iz Novog Sada pomogla nam je da započnemo posao dovođenjem prvih gostiju, a njihovi utisci su bili toliko pozitivni da je većina ljudi kasnije dolazila na preporuku prethodnika. Takva reklama – „od usta do usta“, dovela nam je i brojne strance, predstavnike ambasada, banaka, visokih institucija… Imali smo u gostima i đake jedne nemačke škole, ali i porodice sa decom i mlađe parove. Sa većinom smo ostali u kontaktu i nakon njihovog boravka u Kremnima i postali smo iskreni prijatelji“ – naglašava Slavica.

Želja joj je da u narednom periodu organizuje kampove za decu tokom kojih bi mališani, dok uživaju u planinskoj klimi i zdravoj hrani, učili strane jezike, a ponosno ističe da je među bivšim gostima nekoliko profesora koji su već izrazili želju da učestvuju u jednom ovakvom projektu.

PROČITAJTE I...  Domaća proizvodnja i seoski turizam u selu Guberevac

Izvor: Agronews, ekapija

Prethodni tekstBeograd udvostučio ulaganja u poljoprivredu
Sledeći tekstUzgoj autohtonih rasa na Krčedinskoj adi

POSTAVI KOMENTAR

Unesite komentar
Unesite Vaše ime