Brendiranje organskih proizvoda siguran put do lojalnih potrošača

0
146
Agrosaveti - Brendiranje organskih proizvoda 01

Inostranom tržištu možemo ponuditi dosta toga, ali akcenat bi trebalo staviti na savremene trendove u ishrani, koji su „zapljusnuli“ ne samo Evropu već i ostatak sveta, a reč je o sve većoj zastupljenosti svežih, organskih bio proizvoda.

Kroz Projekat za konkurentnu privredu vredan 12 miliona dolara, Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) daje podršku jačanju srpske prehrambene industrije, posebno u domenu voća i povrća.

Ciprodex-1038x172

Prema rečima Aleksandra Pavlovića, direktora USAID projekta za konkurentnu privredu, Srbija je, s obzirom na svoju veličinu, izuzetna sirovinska baza, koja proizvodi, i na svetskom nivou zapažene količine, pre svega voća. U tom kontekstu posmatrano to je sjajna prilika za potencijalne investitore koji razumeju šta znači ulagati u razvoj proizvoda i brenda, kao i u logistiku, a pritom poznaju trendove i zahteve izvoznog tržišta, da u Srbiji razvijaju svoj posao.

Raditi na razvijanju brenda Srbije

Kada je reč o zamrznutom voću (malina, bobičasto) veće kompanije i kupci u Evropi i svetu znaju za proizvođače iz Srbije. Međutim, prosečni potrošač van CEFTA ne zna šta znači proizvod sa oznakom „made in Serbia“, kaže Pavlović.

Racer-1038x172

Nesporno je, dodaje, da bi trebalo raditi na razvijanju brenda Srbije kao zemlje bogate hranom, sirovinama, prirodnim potencijalom i gde je proizvodnja organske, bio hrane sastavni deo nacionalne kulture. Cilj je da po tome budemo prepoznatljivi na svetskom tržištu, što bi bila dobra baza za individualne poljoprivredne proizvođače da dalje rade na unapređenju sopstvenih proizvoda.

PROČITAJTE I...  Obaveštenje o kupovini merkantilnog kukuruza

„Inostranom tržištu možemo ponuditi dosta toga, ali akcenat bi trebalo staviti na savremene trendove u ishrani, koji su „zapljusnuli“ ne samo Evropu već i ostatak sveta, a reč je o sve većoj zastupljenosti svežih, organskih bio proizvoda. Često se za te proizvode vezuju i emotivne priče o porodicama, ili firmama koje funkcionišu u simbiozi sa prirodom vodeći računa o zaštiti životne sredine, tradiciji, depopulaciju ruralnih sredina… Za male poljoprivredne proizvođače (a i državu) brendiranje i promocija organskih proizvoda može da bude siguran put do stvaranja baze lojalnih potrošača kojima je bitno šta jedu i kojih je sve više“, smatra Pavlović.

Izvor: Agronews, Danas

DK Banner 720x90

POSTAVI KOMENTAR

Unesite komentar
Unesite Vaše ime