Udruženje povrtara Carska bašta

0
534
Agrosaveti---Carska-basta---Muzlja---01

Mnogo puta izrečenu floskulu – da samo ujedinjeni proizvođači mogu da pronađu put do sigurnog tržišta – povrtari iz zrenjaninskog naselja Mužlja, shvatili su na vreme. Za svega nekoliko godina, uspeli su da prerastu u jednog od lidera u proizvodnji povrća na lokalnom području. Zrenjanin su time svrstali u prepoznatljiv povrtarski rejon. Kada je osnovana, pre jedne decenije, „Carska bašta“ zapošljavala je troje ljudi. Danas ima 200 kooperanata iz cele Vojvodine ali i iz pojedinih gradova sa juga Srbije.

Neoram-Vertigo-1120x180

Carska bašta“ – generator razvoja vojvođanskog povrtarstva

Prema rečima Tibora Molnara, direktora „Carska bašta“, osnovni cilj koji su pre 10 godina zacrtali bio je da afirmisane povrtare iz Vojvodine animiraju na integraciju. Tako bi mogli da zadovolje zahteve velikih kompanija koje su pokazale interes za njihovim proizvodima. U početku je bilo malog otpora i nezainteresovanosti, pa i skepse grupe proizvođača. Vremenom su se iskristalisali najuporniji među njima. Opstanak ovog poznatog Udruženja  nijednog trenutka nije bio doveden u pitanje, za razliku od prethodna dva pokušaja okupljanja tamošnjih proizvođača. Oni posluje po modelu koji podseća na one u zapadnim zemljama.

BASF - Systiva-1068x172px

Agrosaveti---Carska-basta---Muzlja---02

Najsavremeniji staklenik sa elektrostimulacijom biljaka

Za deset godina „Carska bašta“ je prerasla u ozbiljnu kompaniju koja je značajna sredstva uložila u modernizaciju. Uz pomoć mađarske vlade podigli su najsavremeniji staklenik za proizvodnju rasada. U njemu se po prvi put upotrebljava elektrostimulacija za rast biljaka. Takođe, izgrađen je distributivni centar sa hladnjačom velikog kapaciteta. Nedavno su nabavili i najmoderniju liniju za pranje i pakovanje šargarepe, kapaciteta oko 5 tona šargarepe na sat.

Kalif-Mega-1038x172

Stvaranje brenda „Carska bašta“ glavni prioritet

Uz osiguranje plasmana, jedan od osnovnih ciljeva im je da zaustave trend odlaska mladih i zadrže ih na selu, ističe Molnar. Delimično su u tome i uspeli. Razvoj „Carske bašte“ koncipiran je na konstantnoj modernizaciji, koja bi osigurala uhlebljenje većem broju mladih kadrova različitih profila. Ovo banatsko Udruženje pokušava da na poljima svojih kooperanata organizuje proizvodnju uz svakodnevno evidentiranje najvažnijih parametara. Gotovo da i ne postoji neka vrsta povrća koja nije obuhvaćena njihovim asortimanom. Od tikvica, kupusa, preko rotkvica, spanaća, paradajza. Odnedavno, akcenat su stavili na dve povrtarske kulture, koje bi, po njihovom mišljenju mogle da budu konkurentne na inostranim pijacama i postanu prepoznatljiv vojvođanski brend. Reč je o šargarepi i paprici za kojima postoji ogromno interesovanje u većem broju evropskih zemalja.

Agrosaveti---Carska-basta---Muzlja---03

Carevi šargarepe“

Brojke su najbolji pokazatelj da je reč o perspektivnoj proizvodnji, ističe naš sagovornik. Promet u „Carskoj bašti“ svake se godine udvostručuje. U ovom Udruženju kažu da su postojećim kapacitetima prevazišli domaće tržište. U godinama koje slede, usredsređeni su na osvajanje svetskog tržišta. Svesni su banatski povrtari da će to biti trnovit put, pun nepredvidivih izazova, ali su odlučni u nameri da opravdaju epitet „Carevi šargarepe“, kako se u javnosti često može čuti za njih.

DK Banner 720x90
PROČITAJTE I...  Proizvodnja kala u plastenicima

POSTAVI KOMENTAR

Unesite komentar
Unesite Vaše ime